Blog has moved, searching new blog...

Pagina's

zaterdag 10 augustus 2013

Eimasker tegen grove poriën en rode plekjes op het gezicht

Ik heb laatst een artikel gemaakt over mijn Bare Minerals Foundation. Hier kon je lezen dat ik het een hele fijne foundation vond, maar dat mijn poriën werden benadrukt. Dus ik ben opzoek gegaan naar een middeltje om mijn poriën te verkleinen. Toen kwam ik uit op dit eimasker! Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb het uitgeprobeerd en het werkt voor mij echt heel erg goed! Wil je weten hoe dit eimasker werkt? Lees dan verder!

Benodigdheden
- Ei (ik heb een scharrelei gebruikt)
- Bakje waar het ei in kan
- Vorkje/Garde waar je mee kunt roeren
- Ijsklontje

Het masker
Het masker is heel simpel om te maken. Je tikt het ei kapot en je scheidt het eiwit van het eigeel. Je kunt het eigeel weggooien of na dit masker nog weer gebruiken als moisturizer. Ik heb ervoor gekozen het weg te gooien omdat ik een vette huid heb en mijn huid niet extra vocht nodig heeft. Het eiwit schenk je dus in een bakje en daarna ga je net zolang roeren todat het gaat schuimen. Hier zie je een foto hoe het er ongeveer uit hoort te zien. Het masker kun je aanbrengen met een kwast, maar ik doe het gewoon met mijn vingers. Wanneer je het masker ophebt, voel je direct al wel iets trekken.
Het is niet een heel vervelend gevoel, maar ook niet heel fijn. Je kunt namelijk na een tijdje bijna niet meer lachen en dat is een goed teken, want dan kun je je masker eraf halen! Ik heb besloten mijn masker lang op te houden namelijk 15 minuutjes. Daarna haal je je masker er gewoon af met een washandje. Je kunt het natuurlijk ook gewoon eraf spoelen. Nadat je het masker eraf hebt gehaald is het tijd om je ijsklontje te gebruiken. Je hebt nu namelijk je poriën open gemaakt en door met het ijsklontje over je gezicht te gaan dicht je de poriën weer! En dan ben je in principe klaar.

Resultaat
Het resultaat laat ik zien door 3 voor en na foto's te laten zien. Het is helaas niet super goed te zien, maar ik kan jullie vertellen dat ik echt al verschil merk na 1 keer dit masker te gebruiken.

Voor en na hele gezicht
Links is voordat ik het masker heb gebruikt en rechts erna. Je kunt zien dat mijn wangen voor het masker vrij rood waren. Door dit masker zijn mijn wangen minder rood en is mijn hele gezicht wat egaler.

Voor en na neus
Nou schrik niet! Zo ziet mijn neus er dus uit van een extra close-up. Ik heb echt hele grove poriën vind ik zelf en mijn neus is ook echt mijn probleemgedeelte van mijn gezicht. Hij is altijd rood en ik vind hem gewoon lelijk. Maar goed, met wat foundation erover valt dat dus allemaal te verbergen. Maar nu ik dus de Bare Minerals Foundation gebruik vielen die poriën extra op. Nu ik dit masker heb gebruikt, is dit niet meer zo! Mijn poriën zijn misschien niet zichtbaar kleiner geworden, maar ik merk het echt super goed met mijn foundation. Het zit nu een stuk beter. Ik vind dat je op de foto wel een klein beetje kunt zien dat de 'gaatjes' kleiner zijn geworden en verminderd. Zowel op mijn neus als onder de neus.

Voor en na wang
Hier kun je wederom niet heel goed het verschil zien. Als je goed kijkt zie je dat naast mijn neus de poriën wel verkleind zijn.

Conclusie
Ik vind dit masker echt super fijn. Het is natuurlijk en kost bijna niks. Dit masker is perfect voor de vette huid, want de vette huid heeft vaak last van grove poriën. Ook kan hij prima voor andere huidtypes gebruikt worden, want dan gebruik je daarna gewoon het eigeel als extra masker. Dit masker moet je laten zitten totdat je niet/nauwelijks meer kunt lachen. Dit voelt eigenlijk net alsof je botox hebt laten spuiten. (Tenminste dat denk ik, want ik heb natuurlijk zelf geen botox haha) Het is niet een vervelend gevoel. Verder helpt dit masker ook goed tegen rode plekjes en het egaliseren van je huid. Ik heb dit masker nog maar 1 keer gebruikt en ik zie nu al resultaat. Ik ga dit masker zeker elke week gebruiken en het is dan ook aangeraden om dit hoogstens 2 keer per week te gebruiken. Op lange termijn zou dit masker zelfs ervoor zorgen dat je poriën nauwelijks meer zichtbaar zijn! Ik ben erg benieuwd en ik houd jullie op de hoogte!

Hadden jullie al eerder van dit eimasker gehoord? En hebben jullie zelf ook last van grove poriën/rode plekjes op het gezicht? 

Liefs Melisse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten