Blog has moved, searching new blog...

Pagina's

zondag 22 december 2013

Winkelen bij de kringloop: tips + aankopen!

Tweedehands winkelen bij een kringloopwinkel of zoals het in het Engels zo mooi heet: thriften is weer helemaal in. Ik had het tot een tijdje terug nog nooit gedaan maar ben er nu erg enthousiast over! Zelfs in het kleine dorpje Tubbergen waar wij wonen heb je een kringloopwinkel dus de kans is groot dat op niet al te grote afstand van waar jij woont er ook wel een kringloopwinkel te vinden is.  De kringloopwinkel in Tubbergen zit er al jaren maar ik was er tot twee maanden geleden nog nooit geweest. Mijn moeder was er een tijdje voor mij op aanraden van een vriendin al eens heen geweest en die was zo enthousiast dat ik toch wel erg benieuwd was. Op youtube had ik had al vaker filmpjes gezien van Amerikaanse youtubers die in de thriftstore de mooiste dingen vinden, ik moet zeggen dat ik zelf nog niet tegen een echte designertas of paar schoenen ben aangelopen maar toch wil ik jullie graag mijn aankoopjes laten zien en tips geven waar je op moet letten als je bij een kringloopwinkel iets wilt kopen.
 




Het eerste waar je je overheen moet zetten voordat je naar een kringloopwinkel gaat is de gedachte dat het 'vies' is of dat het alleen voor arme mensen is. Natuurlijk zijn kringloopwinkels goedkoper dan normale winkels omdat alles tweedehands is maar je kan er echt de mooiste dingen vinden. Ook worden bijvoorbeeld kleren in de meeste gevallen gewoon gewassen maar voor de zekerheid zou ik het altijd nog een keer thuis in de was doen voor dat je het zelf aantrekt. Zelf koop ik natuurlijk nu geen kleren of schoenen en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet echt iets heb gezien dat ik anders wel gekocht zou hebben. Ik denk dat je daarvoor naar grotere plaatsen moet, hoewel ik zelf ook naar een kringloopwinkel in Almelo ben geweest en daar waren de kleren ook niet zo mijn ding. Ik denk dat het vooral een kwestie is van heel goed zoeken en geduld hebben. In Amerika zijn er veel grotere tweedehandswinkels zoals Savers, Goodwill en Last Chance (zoek voor filmpjes op youtube op deze winkels) en wij hebben de pech dat dit in Nederland niet het geval is.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat de echt mooie items niet voor het oprapen liggen. Je zult echt overal moeten kijken wil je tussen de rommel ( die ligt er helaas ook) vinden wat je zoekt.
Maar het is extra leuk als je dan uiteindelijk na veel tripjes naar de rommelmarkt of de kringloopwinkel eindelijk hebt gevonden wat je zocht. Je hebt dan waarschijnlijk een uniek stuk in handen dat niemand anders heeft. Dat is toch veel leuker dan de Ikea of de H&M?

Wat heb ik dan gekocht?
De eerste keer dat ik in Tubbergen in de kringloop was had ik niet echt een bepaald doel voor ogen wat ik wou kopen, ik wist ook totaal niet wat ik er zou kunnen verwachten. Uiteindelijk ben ik naar huis gegaan met een houten fotolijst waar een geschilderde vlinder in zat. Gelijk toen ik het schilderijtje zag had ik in mijn hoofd al een idee dat ik een hele muur in mijn kamer met verschillende schilderijtjes en andere dingen zou kunnen decoreren. Toen ik een paar weken later in Almelo naar de kringloop ging heb ik goed gezocht tussen de schilderijtjes en fotolijstjes en vond nog een mooi exemplaar.


Dit zijn ze. De rechtse kocht ik als eerste en daarna die met de tulp. Deze schilderijen zijn best wel identiek aan elkaar doordat ze allebei van hout zijn, vierkant en allebei met een tekening. Wat ik verder met deze schilderijtjes en met andere lijstjes precies ga doen krijg je over een paar weken te zien als alles af is!


Toen ik in Almelo was werd ik ook helemaal enthousiast over de leuke dingen die ik kon kopen voor als ik volgend jaar in Groningen ga studeren. Ik heb dus ook hele mooie koffiekopjes gekocht en een grote schaal waar ik bijvoorbeeld fruit op kan leggen. Klinkt misschien een beetje suf maar ik kan echt blij worden van mooie dingetjes voor in je huis, een kringloop is dan ideaal: voor weinig geld heb je toch hele originele dingen.

Dit is dus de schaal. Ik vind dat het een beetje zo'n Marokkaanse uitstraling heeft door de kleur en de vorm. Hij is van steen dus ik moet er wel voorzichtig mee zijn, haha!
 
Dit glas kocht ik ook, volgens mij kon je deze glazen een keer bij een actie krijgen als ik me niet vergis. Ik vond hem erg leuk en dus nam ik hem mee!
 
 
En als laatste kocht ik deze koffiekopjes. Ze zijn paars en hebben een leuk bloemenpatroontje. Ik heb ook al glazen met zo'n printje dus dat paste er wel leuk bij. Ik heb in totaal vier kopjes gekocht.
 
Dit waren dus mijn aankoopjes, de prijzen weet ik zo niet meer maar volgens mij kan het nooit meer geweest zijn dan €5,-  voor alles samen. Waar ik echt nog naar op zoek ben voor mijn DIY project met de schilderijtjes is een oude camera maar ik heb nog geen goede kunnen vinden dus dat wordt nog even verder zoeken.
 
Koop jij wel eens wat bij de kringloopwinkel? Zou je er naar toe gaan na het lezen van dit artikel?
 
Liefs,
Marlijn
 


2 opmerkingen:

  1. Wat een enorm leuke aankoopjes, ik ben dol op kringlopen :) Die schilderijtjes zijn zo schattig <3'

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, ik ben ook dol op kringlopen! :) heb er me hele champagne glazen collectie vandaan voor later als ik op mezelf ga wonen hihi ^^ Liefs, XX Savannah

    BeantwoordenVerwijderen