Blog has moved, searching new blog...

Pagina's

dinsdag 31 december 2013

Wat voor jaar gaat 2014 worden?

Melisse plaatste net al een post met dingen die ze in 2013 had gedaan en nou leek het mij wel leuk om een post te maken met verwachtingen/voornemens/gebeurtenissen die (hopelijk) in 2014 gaan plaatsvinden/uitkomen. Lees snel verder om te zien wat ik van 2014 verwacht!

Ten eerste is 2014 een jaar waarin veel dingen gaan gebeuren. Melisse en ik doen allebei ons VWO examen en het is dus hopelijk het laatste jaar dat wij op de middelbare school zitten. Best wel spannend en iets waar we natuurlijk hard voor moeten werken. De blog zal dus de eerste paar maandjes geen prioriteit voor ons zijn en dat is jammer maar als alle examens dan eenmaal achter de rug zijn hebben we zeeën van tijd om aan de blog te werken. Daarna begint dan ons studentenleven, we gaan allebei naar Groningen dus voor de blog is dat geen probleem. Op mezelf wonen is iets wat tegelijkertijd heel leuk maar ook wel een beetje spannend is. Je moet gewoon ineens veel meer zelf gaan doen maar je hebt ook veel meer vrijheid om te doen en laten wat je wil. Tussen de universiteit en de middelbare school zit natuurlijk een hele lange vakantie! Met vriendinnen hebben we een reis geboekt naar Salou en dat wordt zon, zee, strand, feesten en gezelligheid! Iets dat ook snel dichterbij komt is onze reis naar Zuid-Afrika! 16 februari gaan we weg en hoe meer we er nu ook op school mee bezig zijn hoe meer zin ik heb om te gaan, ik kan niet wachten! De fotocamera en de flipcam gaan zeker weten mee en bereid je maar vast voor op veel vlogs en foto's.
Verder zijn er voor zover ik nu kan bedenken niet echt veel geplande activiteiten dus ik laat het allemaal maar gebeuren.

Aan goede voornemens doe ik eigenlijk nooit. Ik heb nog nooit echt iets op papier gezet wat ik wil bereiken in het nieuwe jaar, soms heb ik wel goede voornemens maar meestal ontstaan die spontaan midden in het jaar en ik sla ze dan soms op in mijn telefoon of schrijf ze op. Voor deze post ben ik echter gaan nadenken wat ik nu concreet kan bereiken in 2014 en daar zijn de volgende dingen uitgekomen:
-Mijn tijd beter besteden, vaak heb ik zoveel te doen dat ik niet weet waar ik moet beginnen en dan gewoon helemaal niks doe. Niet zo slim en daarom ben ik dit jaar al begonnen met planningen maken en ik moet zeggen dat het vrij goed gaat, iets om vast te houden!
-Meer in het 'nu' leven, ik heb de neiging om vaak na te denken over minder leuke dingen die nog komen gaan. Je hebt er helemaal niks aan behalve dat je niet kan genieten van de dingen die er op het moment zelf zijn.
-Minder dromen, meer doen: Ik weet best goed wat ik wil in het leven. En ik zag laatst dit filmpje, echt heel inspirerend, ik denk dat wij nu met onze blog in deze fase zitten. En dat zal waarschijnlijk ook nog wel even duren voordat we er uit komen, we hebben op dit moment gewoon de middelen en de tijd niet om het niveau te halen dat we ooit zouden willen halen. Toch moeten we blijven werken en het doen met de middelen die we hebben. Dromen mag maar je moet ook proberen om die dromen te verwezenlijken.


Ira Glass on Storytelling from David Shiyang Liu on Vimeo.

Dit waren mijn verwachtingen van 2014, ik hoop dat het net zo'n mooi jaar word als 2013!
Dit is dus ook de laatste blogpost van 2013, het jaar waarin wij deze blog begonnen.
Vanavond ga ik het jaar goed inluiden met familie en vriendinnen, tot volgend jaar!

Liefs,
Marlijn
Follow my blog with Bloglovin









7 opmerkingen:

  1. mooie verwachtingen, hopen dat het een mooi jaar wordt.! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig nieuwjaar! Ik heb ook bijna nooit voornemens, daar hou ik me toch nooit aan. En het is zo standaard dat je er op 1 januari mee begint. Waarom gewoon niet in de zomer ofzo? :) Succes allebei met de laatste loodjes van het VWO!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja ben het helemaal met je eens, al die goede voornemens, ik doe er ook niet aan! Als me dan toch iets niet aanstaat, kun je het beter spontaan verbeteren in plaats van pas op 1 januari! Vaak is dat een teken dat je het al goed hebt, toch? :)

      Verwijderen
  3. erg leuk gedaan en nog de beste wensen meiden! liefsx

    BeantwoordenVerwijderen