Blog has moved, searching new blog...

Pagina's

dinsdag 18 juni 2013

DIY: crop top

Heeey,

Melisse en ik zitten allebei midden in de proefwerkweek dus we zijn erg druk, vandaar dat we de laatste paar dagen ook niks gepost hebben. Vandaag had ik even tijd over tussen het leren door en heb ik van een t-shirt een crop top gemaakt. Dit is super eenvoudig om zelf te doen met oude t-shirts waar je bijvoorbeeld op uit bent gekeken. Het enige wat je nodig hebt is een t-shirt en een schaar.

 
Dit is het t-shirt waar ik een crop top van heb gemaakt. Zelf vind ik het het mooist als het een wijdvallend shirt is en dit shirt is dan ook een maat groter dan wat ik normaal heb. Voor dat je gaat knippen is het handig om te kijken tot waar je het shirt ongeveer wilt afknippen. Leg het shirt op een harde ondergrond zodat je goed kan zien of je recht knipt. Als je weet hoeveel je er ongeveer af wilt knippen teken dan met een potlood een rechte lijn op het shirt of knip, zoals ik zelf ook heb gedaan, uit de losse hand. Knip er niet te veel in één keer af, je kan beter later nog een stukje extra eraf knippen als je het t-shirt nog te lang vindt. Trek tussen het knippen door telkens je t-shirt even aan om te kijken of je tevreden bent over de lengte. En klaar is je crop top! 


 Ik heb mijn crop top expres niet te kort geknipt zodat mijn navel nog wel bedekt wordt. Maar dit moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik draag een crop top graag bij denim shorts, skater skirts en korte broekjes met een hoge taille. Ze zitten erg luchtig en zijn erg zomers!

Heb jij al crop tops in je kast hangen? Waarom wel/niet?

Liefs, Marlijn

3 opmerkingen: